måndag 10 november 2008

Paketkalender #1

Jag har på min att göra lista att göra iordning en paketkalender til mina små söner och har börjat fundera på vad jag ska ha i paketen.
1. Köpa ett paket lego, ett pussel eller liknande och lägga bilden/ritningen i det första paketet och därefter ska de få några bitar per dag för att på julafton kunna fullända projektet. Kanske är det för avancerat för så små barn.
2. Slå in julgranspynt i paket och låta dem ha en egen minigran i sitt rum som blir mer och mer pyntad ju närmre jul man kommer. På så sätt kommer de tidigt lära sig att det blir mysigt när man pyntar...
3. Mer vanliga presenter, men kanske ändå med en anknytning till jul: olika kakmått och en liten kavel innan pepparkaksbaket.
Om ni har några bra idéer kan ni väl dela med er!
Sen var det själva kalendern... Antingen kan man leta reda på något juligt motiv på en textil och fästa ringar på (som man knyter fast paketen på). Numreringen finns det lösningar på hos Panduro, men det är nog ganska lätt att lösa. I annat fall kan man vara med i den här tävlingen och hålla tummarna att man vinner en paketkalender:"Kika in till Hemma hos Klara där kan du vinna en paketkalender från butiken http://www.klarafardiga.com/ "
Har ni andra tips och idéer tas de tacksamt emot!!!

2 Comments:

Anonym said...

Hej! Jag älskar julen och allt som hör den till, har haft lite idétorka ang. barnens paketkalender. Hittat en hemsida som jag handlat ifrån, www.paketkalender.se och jag är jättenöjd. Kanske ett tips! Hälsningar Erika (en som bara kom hit av en slump)

Anna said...

Tack för tipset Erika - det var ju ett riktigt guldkorn :-)