tisdag 11 november 2008

Paketkalender #2

Jag fick ett tips om en hemsida som specialicesrat sig på paketkalendrar och måste dela med mig av det. Man kan köpa färdiga paketkalendrar men de säljer även små saker man kan fylla dem med. Det enda som saknas är de tillhandahåller tjänsten att slå in presenterna och fäster i kalendern. Det vore väl en fantastisk affärsidé och hjälp för alla stressade föräldrar!? (Även om jag tycker att det är roligt att göra det själv och dessutom har tid i år när jag är föräldraledig)
Men det är det som är det fina med den här sidan – de säljer även delar till en paketkalender: numrerade (1-24 såklart) klistermärkshjärtan och klädnypor. Sen kan man själv komplettera med själva kalendern: en massa ihopklistrade småkartonger, en julig plansch som bakgrund eller vad man nu tycker passar ens barn. Min äldsta son är helt såld på Thomas tågen och kanske kunde jag göra ett tåg av små kartonger med numrerade vagnar… hmm, vi får se

0 Comments: