tisdag 2 december 2008

Grattis Stockholm och Göteborg

Nix, det är inga nya Dressmanbutiker på gång, men på Åhléns kan man i dessa städer köpa jättefina tyger. Jag har sytt gardiner av metervaran "Domherre" till köket. Jag var inte säker på måtten och frågade om det fanns i min lokala butik, men det var bara 2 butiker i landet som hade detta tyg (och en del av de övriga sortimentet också) så jag slog till direkt. Jag tyckte det var så snyggt att ha hela vintern (för när jag väl syr gardiner vill jag inte bara ha dem uppe 4 veckor under jul...) Bilderna är lånade från Åhlens respektive Förr. Äldsta sonen fick dock en julgardin (ja, den åker ner till nyår!) av tyget "Santa" - men det skulle finnas att köpa i vanliga Åhlénsvaruhus.

Det kanske beror på att jag inte varit i stan på ett tag, men det fanns så mycket fint på Åhléns nu - julpynt, skålar, tyger. Skulle velat köpa en massa julgranskulor, men tror jag håller mig till rean.

1 Comment:

Helen said...

Domherre tyget är jättefint! Synd att det bara finns i två städer.